virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

Pókember kiterjesztve - példa egy sikeres AR termékre

2012/10/07

- Layer11

Az augmented reality szoftverekre szakosodott Total Immersion vállalat egy remek példával szolgálhat mindenki számára, hogy miként lehet eladható terméket készíteni, ami megállja a helyét a piacon, és figyelembe veszi azt az elvet, hogy az új technológiát csak fokról-fokra, meglévő szolgáltatások kibővítésével lehet az emberekhez közelebb hozni.

A DisneyDigitalBooks.com 2009-ben indult azzal a szándékkal, hogy interaktív, oktatási célokat is szolgáló formába öntsék a klasszikus meséket, valamint a felhasználói élmény csúcsra járatásával megpróbálják minél több olvasásra késztetni a lurkókat. A szájton elérhető könyveket felruházták a kor követelményeinek számító összes funkcióval: közösségi oldalakhoz való csatoltság, megoszthatóság, szerkeszthetőség, kvíz- és ügyességi játékok. A digitális mesekönyvek olyan sikeresek lettek, hogy a Disney mindenképp emelni akarta a tétet: így született meg a nyelvi torzszüleménynek is kiváló Spiderman AR Book HD tabletre és okostelefonra.

A készítők hat, kiterjesztett valóságra épülő játékot rejtettek el a történet különböző pontjain, így bárki felpróbálhatja pókember maszkját, Peter Parker apjának szemüvegét, lefotózhatjuk magukat benne, és két pókos ügyességi játék is várja az olvasókat, ahol néha a saját hajunkból előbukkanó nyolclábúakat kell elkapni. A technológia teljesen markerless, a játékok nagy része egyszerű arcfelismerő funkción alapul, és a visszajelzések alapján a gyerekek imádják. (A fiatalabb korosztályról egyébként is tudni kell, hogy hiperfogékonyak a tabletekre.) Az interaktív könyvhöz alapfelszereltség a narráció, a történet felolvasása alá pedig kellemes zenét is pakoltak, épp ezért a teljes “immerzív” élmény eléréséhez fejhallgatót ajánlanak.

Végül érdemes pontokba szedni, hogy a legtöbb, pusztán szemnyalókának tervezett AR fejlesztéssel szemben mitől sikeres üzletileg a termék, és miért tudhat magának stabil helyet a piacon:

  • Erős felhasználói bázissal és technikai hátérrel rendelkező platformot választottak, amelyen a leginkább élvezhetőek a kiterjesztett valóság előnyei (iPad & iPhone)
  • A történetben való elmélyülést fokozza, hogy az oldalak közé rejtették a játékokat, így az ügyességi feladatok a történet részét képezik
  • Az AR interaktivitást, játékosságot kölcsönöz, ami növeli a könyv szavatosságát
  • Maximálisan kielégíti a célközönség igényeit, és könnyen befogadható a legkisebbek számára is
  • Profi módon bővít tovább egy meglévő, multimédia termékcsoportot


A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr514803356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.