virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

Virtuális próbafülkék

2012/10/20

- Layer11

virtualis_probafulke_header.jpgAhogy a fórumos kereskedéseknek és az apróhirdetéseknek köszönhetően felfutottak az online kereskedelmi piacok, úgy szaladt meg a webshopok száma is az elmúlt években. Egyáltalán nem meglepő; mivel egy webshopnak nincs szüksége akkora infrastruktúrára, mint egy bolthálózatnak, ráadásul készletből sem kell akkorát felhalmozniuk, könnyen egyesítik a kényelmes és olcsó vásárlást, ami az online vásárlók ugrásszerű növekedéséhez vezetett alig pár év alatt.

Azonban a webshopok legnagyobb hátránya pont az előnyükben rejlik: mivel a vásárló otthonról, a kanapé kényelméből válogat a termékek közül, nincs lehetősége fizikai kontaktust létesíteni azokkal, így pedig egy látszólag áthidalhatatlan problémába ütközünk. Mitévő legyen az ember például egy ruhadarab, vagy egy kiegészítő esetében, ha az egyetlen kapcsolata azzal egy vagy több fotó, esetleg méretarányos kép?

Erre a problémára igyekszik megoldást kínálni az egyre több külföldi webshopnál elérhető virtuális próbafülke, ami az augmented reality technológiájában rejlő lehetőségekkel hozná egy lépéssel közelebb a vásárlót a termékhez, könnyebbé téve a döntést anélkül, hogy ki kellene mozdulni a lakásból. Ráadásul az egészhez nincs szükség másra, mint egy bekapcsolt webkamerára, és némi fényre körülöttünk.

Az első virtuális próbafülke fejlesztése a Los Angeles-i Zugara nevéhez köthető, ami eleinte egy markeres megoldáson alapult: ki kellett nyomtatni egy jelzést, majd az online utasításokat követve bekalibrálni a megfelelő távolságot, hogy aztán megfelelő méretarányban próbálgathassuk a ruhaneműket és kiegészítőket. Ezt a nyilvánvalóan körülményes folyamatot mára felváltotta egy két összetevős megoldás: az arcfelismerés és a mozgáskövetés, ami lényegesen egyszerűbbé teszi a pozícionálást. A Zugara azóta megtoldotta ezt egy streaming rendszeresen keresztül történő közös shoppingolással, amivel akár meg is mutathatjuk önjelölt stylistunknak a választott darabokat, aki élőben kommentálhatja, vagy választhat helyettünk másikat.

A virtuális próbafülkék legújabb generációja pedig idén szeptemberben futott be a FittingReality VIPodium platformjának köszönhetően. Használatához nem kell más, mint egy méretes TV, egy Xbox360 és egy Kinect (ez minden?), ezt követően pedig nem csak, hogy egyszerű kézmozdulatokkal válogathatunk a ruhaneműk között, de a szoftver mindent megtesz annak érdekében, hogy testünk adottságait a lehető legprecízebben érzékelje, és hozzá alakítsa a ruhadarabokat, amiket végre 3D-ben is kidolgoztak, így akár körbe is fordulhatunk, nem kell tartanunk a banális, 2 dimenziós látványtól.



A dolog apropója, hogy az AR megoldásokban éllovas T-Immersion fejlesztette virtuális próbafülke határozottan megtérült a Direct Optic lencséket és szemüvegeket áruló webshopjának, ugyanis a fejlesztést követő 5 hónap mérlege szerint 41%-al magasabb konverziót hozott a cégnek.

Természetesen az ilyen webkamerás, vagy akár Kinect-es ruhapróbálgatás soha nem fogja visszaadni a valóságot, és nagyot csalódik, aki ezt várja, azonban remek kapaszkodó a webshopoknak, és egy apró lépés a termék felé a vásárlóknak, ami egy kiegészítő szolgáltatástól nem is olyan rossz hozam.


A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr814854547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.