virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

A virtuális valóság legújabb generációja

2012/10/31

- TamasSzabo

Szeptember elején nagy lépést tett az emberiség afelé, hogy életünket egyetlen székben, különféle tápoldatokra kötve és végig őrülten jól szórakozva töltse. Ugyanis hosszas várakozás után az Oculus cég kifejlesztette és bemutatta a virtuálisan valóságos térben való játék és maguk a VR szemüvegek leg-leg-legjét, az Oculus Rift (OR) nevű eszközt. 

Jelen fázisában a fejlesztés ott tart, hogy fejlesztők jelentkezését várják, akik játékokat és egyéb alkalmazásokat készítenének és/vegy optimalizálnának a Rifthez. A projekt egyúttal felkerült a Kickstarter nevű oldalra is, ahol bármilyen projekt kérheti a felhasználók segítségét. Az oldal alján találhatjátok a linket, ahol adakozhattok a fejlesztőknek, vagy csak megnézhetitek a bemutatkozó videót. Ahogy a leírásban szerepel, a projekt azért került a Kickstarterre, hogy a donációért cserébe  kipróbálható példányokat küldhessenek a kütyüből teljes fejlesztői készlettel, sőt, a Doom 3 optimalizált változatával együtt, így gyorsítva meg a szemüveggel játszható játékok körének bővülését. Eddig egyébként több mint két és fél millió dollárt adakoztak a felhasználók a projektnek, ami az eredeti, 250 ezres goal-hoz képest egész jó teljesítmény.



Természetesen a főként gamerek szívét megdobogtató VR szemüveg egyáltalán nem újdonság, mégis bombaként robban a köztudatba, ha egyszer felhasználói forgalomba kerül, ugyanis olyan technológiával készül, ami lehetővé teszi a fogyasztói árának alacsonyan tartását. Emellett pedig az eddigi legjobb élményt garantálja, minden ezidáig piacra dobott eszköznél jóval nagyobb felbontást ígér, a belátható játéktér mintegy 110° (vagyis lefedi a játékos teljes látómezejét) és nem utolsó sorban hihetetlenül rövid válaszidejével teljesen valós időben tudja lekövetni a játékos minden mozdulatát. Nem mellesleg olyan neveket is támogatói között tudhat a készülő termék, mint a méltán híres játékstúdió a Valve tulajdonosa Gabe Newell, vagy az Epic Games (Gears of War) dizájn igazgatója Cliff Bleszinski és John Carmack az id Software társalapítója, aki tervezőként olyan  legendás játékokat adott a világnak mint a Doom, a Wolfeinstein 3D és a Quake. 

Ha ez még nem lenne elég, a Rift idén az E3-on besöpörte a legjobb harware/periféria díját is, nem érdemtelenül. Az, hogy az Oculust alapító Palmer Luckey játékmegszállott, még egyáltalán nem jelenti, hogy eszközének mindössze egyetlen felhasználási területe van. Ahogyan a fejlesztő zseni Michael Abrash is kifejtette, ez a gadget egészen új távlatokat nyit a virtuális valóságra építő alkalmazások terén, sőt, teljesen új piacot teremt az ezzel kapcsolatos fejlesztéseknek. Olyan nagy lépést jelenthet mindez a a kiterjesztett valóság irányába, amilyet még eddig nem láthattunk, igyekszünk hát nyitva tartani a szemünket és amint új infó válik elérhetővé, azon nyomban megosztjuk veletek is. 

UPDATE: Új játék készül el a Rift-re – a Hawken címen futó FPS-ben hatalmas Mecheket irányíthatunk egy szanaszétbombázott apokaliptikus világban és különféle brutális tűzerejű fegyverekkel zúzhatjuk majd az enemy-t, legyen az MI, vagy egy másik őrült a web másik végén.



A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr874884025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.