virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

Kódolj belém!

2012/11/05

- TamasSzabo

A QR kódok elterjedése és ismertsége, ezzel jelentőségük is egyre nő. Itthon is kezd beépülni a reklámkampányokba, egyre több felhasználó tudja, mire jók a kódok, mit lehet kezdeni ezekkel a kis információs hotspotokkal. Tőlünk nyugatra már nem csak akciókra és termékekre hívják fel a figyelmet, ugyanis környezet- és állatvédő aktivisták teszik egyre inkább akcióik részévé a kis négyzeteket. 

Noah nevű csoport tagjai Németországban indítottak hadjáratot a kozmetikai cégek tevékenyége ellen. Ezek a konszernek termékeik nagy részénél ugyanis állatokon tesztelik a hatóanyagok élőlényekre gyakorolt hatását – nem éppen baráti módszerekkel. Az aktivisták úgy hívják fel a figyelmet a barbár eljárásra, hogy a kozmetikumok reklámplakátjain található QR kódokat kicserélik olyan tartalmakat rejtő kódokra, melyek mögött képek és videók mutatják be az állatokhoz méltatlan szituációkat. Üzenetük meglepően gyorsan terjedt el az egész országban, ugyanis a kampány részeként letölthető és nyomtatható kódokat tettek elérhetővé weboldalukon, valamint felhívást intéztek a felhasználókhoz, hogy a kódokat maguk is terjesszék, így állítva az átlagfogyasztót is ügyük mellé. 


Ugyanezt a technikát alkalmazza más, már létre hívott kampány és  szervezet, többek között az ausztrál bútorgyár ellen összehozott megmozdulás, a The Last Stand. Dióhéjban, a Harvey Norman nevű faipari cég ellen folytattak úgynevezett kódcserés támadást az aktivisák, ugyanis a gyártó Ausztrália erőteljesen csökkenő honos erdeiből vágott fát használ termékei elkészítéséhez. Tegyük fel a kérdést: melyik átlagfogyasztónak jutna eszébe, hogy utánanézzen, milyen fából készül a tetszetős bútordarab? A kicserélt matricákon találhat kódokat leolvasva viszont jóval többen jönnek rá, alattuk vágják a fát. Ausztrália nagyrésze egyébént is élhetetlen sivatag, a Harvey Norman pedig még azt a kevés fát is derekasan pusztítja, ami még megmaradt a szubkontinensen. 

Továbbgondolva a projekteket még több olyan gerillakampány válik elképzelhetővé, melynek keretei között a hivatalos kódok helyére más tartalmat rejtő QR matricák helyezhetőek el, ezzel olyan tényekre lehetséges felhívni a hétköznapi ember figyelmét, melyek amúgy nem érnék el az ingerküszöbét. Felkészültetek a cserélt kódokra?


Címkék: hacktivism

A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr274884022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.