virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

Lézeres vezérlés a Project Glass-hoz?

2013/01/21

- Sulák Ádám

Akármi is legyen az eszközből, azt el kell ismerni, hogy a Google-féle okosszemüveg PR támogatása elképesztően hatásos: minden AR szemüveg koncepciót az övékkel hasonlítanak össze az emberek, és nem telik el úgy hét mostanában, hogy a techmédia hírei között ne szerepelne ott a neve. Ezúttal az hozta meg a kívánt visszhangot, hogy négy nappal ez előtt a Google új szabadalmi kérelmet nyújtott be (Engadget) egy olyan eszközre, amely a leírás és a grafikák alapján vállaltan a Project Glass egyik kiegészítője lenne, és a szemüveg vezérlését segítené.

A beadvány szerint a szemüveget ellátnák egy lézeres megjelenítésre alkalmas vetítővel, amely szabadon megválasztott felületre egy billentyűzetet (vagy bármilyen beviteli interfészt) vetítene. A terv szerint ennek segítségével láthatnánk el a szemüveg komplexebb irányítási feladatait. Maga az ötlet nem új, többen is kísérleteztek már virtuálisan életre keltett billentyűzetekkel, a Microsoft-féle Omnitouch (amiről korábban írtunk itt) pedig egészen közel járt egy elfogadható használhatósági szinthez.

Elődeivel összehasonlítva a Google ötlete két ponton mondható kiugrásnak: az egyik a lézeres kivetítés kényelmes mobilizálása (ahova a szemüveggel nézünk, oda jelenít meg), a másik a hardver emberfeletti miniautürizálása, amivel kapcsolatban azért sok kérdés merül fel.

google_glass_lezer_billentyuzet.pngAz Omnitouch esetében elengedhetetlen kellék volt a Microsoft egyik nagy kincsének számító Kinect, amire az utóbbi időben a legtöbb innovatív elképzelésüket építik, míg ugyanezt a kérdést nem tiszta, hogyan oldja meg a Google. A beadvány például részletesen értekezik arról, hogy a kivetített interfész teljesen testreszabható lesz a felhasználó által, és azon túl, hogy a felületekhez igazíthatjuk a beviteli mezőket, a funkciókat is magunk jelölhetjük ki. Arról érthető módon kevesebb szó esik, hogy milyen objektum-felismerő- és mozgáskövető rendszerrel támogatják meg ezt az inputot. Ezen a téren a Kinect biztosan gyakorlatiasabb, még ha sokan panaszkodnak is az olykor vállalhatatlan reakcióidejére.

Az új beadvány a Google részéről egyben megnyugtató is, mert látszik, hogy a fejlesztők törekednek egy társadalmi közegben is befogadható, hatékonyan vezérelhető kütyüt tervezni. Márpedig ez létfeltétele a projectnek, ha széles körben szeretnék viszontlátni mindennapi használat közben. Viszont arra is ráébreszt, hogy ezt a fázist a következő pár évben még biztosan nem éri el.


A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr905029480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.