virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

NFC hírek a szórakoztató piacról

2013/01/24

- Sulák Ádám

  • A Walt Disney úgy döntött, NFC megoldások révén szeretné interaktívabb élménnyé tenni Disney szórakoztató parkokat és a videójátékokhoz készült kiegészítőket. A komplex átalakítások részeként az évi 30 millió látogatót fogadó hatalmas park-komplexumokban a vendégek kapnának egy chippel ellátott karkötőt (MagicBand). Ennek segítségével érintéssel lehetne fizetni 50 dollárig, validálni lehetne különböző szolgáltatásokat, és interakcióba lehetne lépni a játékokkal. A chip nem mellesleg visszakövethetővé teszi a látogatók tevékenységeit, ezzel pedig piacilag értékes információkhoz és statisztikákhoz juthat a cég a parkban időzök szokásairól, viselkedéséről.
  • Szintén a Disney egy másik ötlete, amellyel a valós tárgyakat szeretnék a fantáziavilágukhoz kapcsolni, hogy a január 15-én bejelentett ‘Disney Infinity’ videójátékhoz készült figurákat NFC tag-el látják el. Ha a figurát a “Portal of Power” névre hallgató NFC leolvasóba helyezzük, és csatlakoztatjuk a konzolunkhoz (Xbox 360 és Wii U), az adott karakter megnyílik a játékban, és szereplőjévé válik a történetnek, vagy akár irányíthatjuk is. Ezek a szereplők játék közben tapasztalati pontokat, képességeket szereznek és fejlődnek, amely információk a NFC chip-ben lesznek eltárolva, így ha másik eszközhöz csatlakoztatjuk (például ismerősnél), akkor ugyanolyan erősek lesznek, mint az otthoni konzolon.
    disney_NFC.jpg
  • A világ első - valójában “csak” a második - NFC-vel felturbózott könyveként próbálja eladni magát Han Nabben hőlégballonokról szóló képes tudástára. A nyolc NFC taget tartalmazó könyv törekszik multimédia élménnyé tenni az olvasást; a borítóról például a kiadvány “betétdala” tölthető le, a többiben videók és képek kaptak helyet, de van 2 szabadon programozható tag is benne. A biztonság kedvéért a hátlapra ugyanezeket QR-kódok formájában is elhelyezték.
  • Az Osama Bin Laden likvidálásáért folytatott tíz éves hajtóvadászatot megörökítő film, a Zero Dark Thirsty ausztráliai reklámkampánya rendhagyóra sikeredett. A film helyi promócióját és terjesztését ellátó vállalat az NFC megoldásokkal operáló Tapit Mediát kérte fel a tervezésre, akik Ausztrália-szerte 200 NFC-s plakátot helyeztek ki 91 bevásárlóközpontban országszerte. A leolvasás egy mobiloptimalizált oldalra irányítja a felhasználót, ahol nem csak a film trailerét és egyéb kapcsolódó anyagait találja, de teljes közösségi-média kapcsolódást, nyereményjátékokat (jegyekért), illetve egy Facebook-os játékot is, amit a promócióhoz készítettek.

A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr535041042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.