virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

QR-kód és NFC a plázákban

2013/03/14

- Sulák Ádám

Már Magyarországon is felbukkantak az un. smart screen-ek, a plázák elengedhetetlen kellékei, de az USA-ban már komoly verseny és innováció zajlik ezen a piacon. Ezeken az “okos” kijelzőkön jellemzően térképek, interaktív- és videóreklámok, gyermekjátékok futnak, az érintőkijelzős vezérlést pedig akár egy hat éves is el tudja sajátítani egy egész perc alatt. Most még ennél is egyszerűbb lesz használni ezeket a smart screen-eket, ugyanis az Adspacenetworks úgy döntött, NFC technológiával látja el a kijelzőket

Az egyébként piacvezető cég a Blue Bite-al karöltve valósítja meg a projektet, aminek célja természetesen az, hogy miközben a felhasználók kényelmesen, egyetlen érintéssel cserélhetnek adatot, a márkák is ugyanilyen könnyedén juttathassák el üzeneteiket a fogyasztókhoz. A hálózat nagy részét (140 plázát) érintő beruházás persze a módszeres marketingen túl hasznos célokat is szolgál: a plázázók íly módon zenéhez, e-bookhoz, kuponokhoz és ingyenes alkalmazásokhoz is hozzájuthatnak lokálisan. Akinek pedig nincs NFC-s telefonja, használhatja a kihelyezett QR-kódokat.

nfc_qr_plaza_smart_screen.jpg

Ebből a szemléletből idehaza eddig nem sok jutott, bár nálunk is digitalizálódnak a plázák gasztronómiai gerincének nevezhető gyorséttermek.

A Burger King rendszeres kuponjait most már a plakátokra nyomott méretes QR-kódokon keresztül is elérhetjük, és az adott napi kedvezményünket akár telefonról is bemutathatjuk. Mindkét ötlet kényelmes, de a QR-kódban megadott weboldal még mindig nem mobiloptimalizált, ami lassan kezd elfogadhatatlan lenni.

A McDonald’s sem maradhat ki a pontkód hullámból, ők lecserélik világszinten az ételek csomagolását, hogy azok “okosabbak legyenek”. Kevin Newell, a cég márkaigazgatója szerint “vásárlóink kívánalma, hogy többet akarnak megtudni az élelmiszerekről és azok összetevőiről, ezért mi lehetővé tesszük, hogy ezek az információk egyszerűen legyenek elérhetők.” A csomagolásokra QR-kódokat nyomtatnak, amiken keresztül 18 nyelven érhetünk el termékinformációkat a származási helyre, összetételre, táplálkozásra vonatkozóan, illetve érdekes márkatörténetekkel is szeretnék szórakoztatni a fogyasztókat. A pletykák szerint a csomagolás még tavasszal megérkezik Magyarországra is.


A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr775133451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.