virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

SpaceTop3D - Innovatív gesztusvezérlés

2013/03/17

- Sulák Ádám

A gesztusvezérlés hype közepette érdekes projektmunkát osztott meg a Ceeds minapi hírlevelében. Bár tele van  előadásaikkal a világháló, ha valaki mégsem ismerné a TED rendezvénysorozatot, a következő projektbemutató jó eséllyel felkelti az érdeklődését. Az innovatív ötletek és színvonalas előadások első számú exportőre ezúttal Kaliforniában tartott egy újabb előadás sorozatot, ott mutatkozott be egy az MIT-n tanuló diák virtuális kezelőfelülete, a SpaceTop3D.

Az ötlet inkubátora a Microsoft volt, ugyanis az Alkalmazott Tudományok Diviziónál láttak fantáziát Jinha Lee elképzelésében, így szabad kezet kapott a megvalósításra. Mint az a bemutató videón is látható, az ST3D két legfontosabb jellemzője szöges ellentétben áll egymással. Míg külsőleg egy buherált barkácsgép látszatát kelti, a megjelenítés és a vezérlés roppant kifinomult, és több szempontból is gesztusvezérelt.

spacetop_3d_AR.jpg
Az átlátszó LCD monitorból és két kamerából álló rendszer lehetővé teszi hogy egy 3 dimenziós interfészt kezelhessük a kezünkkel és a szemmozgásunkkal. A két kamera közül az egyik az arcot figyeli, míg a másik az ujjak és a kéz mozdulatait követi le. Az interfész túlmutat a megszokott multitouch technológián, és valós időben kezeli akár mind a tíz ujjunk érintését ezen a virtuális felületen.

A Kinect segítségével feltupírozott SpaceTop a gesztusokkal való irányítás új szintje, és egyúttal mérföldkő lehet az ember-gép kapcsolatban is, amely így egyre testközelibbé válik. A projekt nagyszerűsége a megjelenésben, valamint a kezelés intuitív működésében rejlik, és ez komoly segítséget jelenthet főként tudományos, kutatási és adatelemzési feladatokra. A hétköznapi kijelzők síkszerű élményével ellentétben az ST3D virtuális térhatást generál, ezért némi gyakorlás után sokkal összetettebb rendezési- és tervezési műveletekre is képesek lehetünk segítségével.

A géppel kapcsolatban a Microsoft úgy nyilatkozott, hogy ebben a formában ugyan kereskedelmi forgalomba biztosan nem kerül, de szívesen piacra dobnának egy szofisztikáltabb, kevésbé macerás eszközt, ami hasonló elveken alapul.


A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr1005140435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.