Az augmented reality szoftverekre szakosodott Total Immersion vállalat egy remek példával szolgálhat mindenki számára, hogy miként lehet eladható terméket készíteni, ami megállja a helyét a piacon, és figyelembe veszi azt az elvet, hogy az új technológiát csak fokról-fokra, meglévő szolgáltatások kibővítésével lehet az emberekhez közelebb hozni.
A DisneyDigitalBooks.com 2009-ben indult azzal a szándékkal, hogy interaktív, oktatási célokat is szolgáló formába öntsék a klasszikus meséket, valamint a felhasználói élmény csúcsra járatásával megpróbálják minél több olvasásra késztetni a lurkókat. A szájton elérhető könyveket felruházták a kor követelményeinek számító összes funkcióval: közösségi oldalakhoz való csatoltság, megoszthatóság, szerkeszthetőség, kvíz- és ügyességi játékok. A digitális mesekönyvek olyan sikeresek lettek, hogy a Disney mindenképp emelni akarta a tétet: így született meg a nyelvi torzszüleménynek is kiváló Spiderman AR Book HD tabletre és okostelefonra.
A készítők hat, kiterjesztett valóságra épülő játékot rejtettek el a történet különböző pontjain, így bárki felpróbálhatja pókember maszkját, Peter Parker apjának szemüvegét, lefotózhatjuk magukat benne, és két pókos ügyességi játék is várja az olvasókat, ahol néha a saját hajunkból előbukkanó nyolclábúakat kell elkapni. A technológia teljesen markerless, a játékok nagy része egyszerű arcfelismerő funkción alapul, és a visszajelzések alapján a gyerekek imádják. (A fiatalabb korosztályról egyébként is tudni kell, hogy hiperfogékonyak a tabletekre.) Az interaktív könyvhöz alapfelszereltség a narráció, a történet felolvasása alá pedig kellemes zenét is pakoltak, épp ezért a teljes “immerzív” élmény eléréséhez fejhallgatót ajánlanak.
Végül érdemes pontokba szedni, hogy a legtöbb, pusztán szemnyalókának tervezett AR fejlesztéssel szemben mitől sikeres üzletileg a termék, és miért tudhat magának stabil helyet a piacon:
- Erős felhasználói bázissal és technikai hátérrel rendelkező platformot választottak, amelyen a leginkább élvezhetőek a kiterjesztett valóság előnyei (iPad & iPhone)
- A történetben való elmélyülést fokozza, hogy az oldalak közé rejtették a játékokat, így az ügyességi feladatok a történet részét képezik
- Az AR interaktivitást, játékosságot kölcsönöz, ami növeli a könyv szavatosságát
- Maximálisan kielégíti a célközönség igényeit, és könnyen befogadható a legkisebbek számára is
- Profi módon bővít tovább egy meglévő, multimédia termékcsoportot