Kevés ágazat bánik olyan bőkezűen a qr-kód marketing eszközével, mint a filmipar. Míg a multinacionális vállalatok csak most kezdenek ráhangolódni a 2D vonalkódban rejlő lehetőségekre, a kis- és középvállalatok pedig még azt sem tudják mi az, addig a filmipar számára a qr-kód egy kiváló csatorna bármely történet világának kibővítésére és színesítésére. Ráadásul mindezt már azelőtt kiaknázhatják, hogy a film megjelenne.
A Branded című orosz produkció (2012. szeptember 7.) egy fiktív jövőbe kalauzolja a nézőket, ahol a világot uraló márkáknak sikerült megtörniük a "valóság kódját", ezzel pedig valóra vált régóta dédelgetett álmuk: mindenkiből reklámfüggő mintafogyasztót csináltak. Ahogyan az minden valamire való epikus sztoriban megtörténik, valaki ezúttal is átlát a szitán, és valóságos háborút indít, hogy a háttérben meghúzódó bizarr konspirációt felgöngyölítse.
A "crack the code" (törd fel a kódot) szlogennel futó mozifilm nem csak a levegőbe beszél: már az első trailer is hemzsegett a jelenetek közé ékelt, villanásnyi qr-kódoktól. Vonalkódokat pakoltak az utcai hirdetésekre is, így aki a megfelelő pillanatban meg tudja állítani a trailert, az könnyedén leolvashatja őket, és hozzáférhet a filmhez készült extra tartalmakhoz, amelyekhez 100 egyedi qr-kódot készítettek a kampány idejére. Az online elérhető meglepetések között szerepel néhány filmbéli cég által készített agymosó reklám, valamint egy tucat termék- és promóciós fotó, amelyek fiktív, de egyértelműen felismerhető cégek termékeit mutatják be nem éppen hétköznapi módon. (Burger Kveen, Obbidas, Vipsache…)
Sajnos nem rejtették el túlságosan ezeket a tartalmakat, az első kód leolvasása után megnyílik egy link, amin keresztül egyszerűen kikövetkeztethető, hogy hová vezetnek a további kódok. Így sajnos nem motiválnak különösebben a trailerek képkockánkénti átnézésére, de a gügyögő baba homlokára "tetovált" qr-kód miatt már mindenképp érdemes volt kutakodni kicsit. A http://brandedmovie.com/code012/ linktől felfelé érdemes próbálkozni az utolsó két számjegy növelésével.
Úgy tűnik, hogy az erősen disztópikus film végső változatában nem jutott szerep a vonalkódoknak, és nem készült a kampány idejére alternatív valóságjáték (ahogy tették a Batman esetében pl.), de a nagy költségvetésű filmek marketing eszköztárába úgy tűnik beszivárgott a 21. század.