A Közel-keleten is kitört a kiterjesztett valóság láz, legalábbis a pénzesebb részén. A National Geographic Channel a múlt héten indította útjára Bahrein egyik mega-bevásárlóközpontjában új kampányát, amelynek keretében az aprócska, ám igencsak gazdag ország lakói is szemtől szembe találkozhatnak majd a digitális világ beszűrődésével a fizikai valóságba.
Az előzetesen kiszivárgott információk szerint valami igazán nagy dobásra készül az ismeretterjesztő csatorna Bahreinben, a Seef Properties nevű cég helyi shopping centerével karöltve. Olyan élmény vár a vásárlókra, amivel még nem találkoztak, hacsak nem jártak a közelmúltban Nyugat-Európa vagy az Egyesült Államok bármelyik részén. A királyság legelső kiterjesztett valóságra épülő interaktív látványossága lesz a projekt. Alig néhány apróságot lehet tudni egyelőre, azonban Robert Addison – a Seef Properties igazgatója elpöttyintette, hogy lehet majd virtuálisan együtt úszni delfinekkel, sőt, a kedves vásárló az ember előtti időkbe is betekintést nyerhet, mert dinoszauruszokat is etethet ha a kijelzőn keresztül beleereszkedik a virtuális világba. Mai és történelem előtti állatokon kívül azonban a látogatók sétálhatnak majd a Holdon és a szélsőséges időjárást is megtapasztalhatják. Fontos kiemelni a projekt kapcsán, hogy a National Geographic Channel-nek már nem ez az első augmented reality alapú reklámkampánya. Még kishazánkban, az Allee bevásárlóközpontban is láthatott a nagyérdemű ilyen megmozdulást, mégpedig alig két évvel ezelőtt. Akkor a csatorna az egyik kábelszolgáltatóval fogott össze és az AppShaker hozta tető alá a remekbe szabott PR eseménysorozatot.
Visszatérve a Közel-Keletre, főleg a Bahreini Királyság területére, jól számolt a National Geographic. Ugyanis az ország lakosságának több mint 90%-a városokban él és mára a népesség körében az internethasználat is átlépte az 50%-ot. “Nagyon örülünk az együttműködésnek a National Geographic-kel, hogy életre kelhessen a csatorna exluzív tartalmának egy része itt, Bahreinben. A modern technológia és a természet világának összefonódása egy egészen különleges élménnyel gazdagítja majd a látogatóinkat” – mondta Robert Addinson igazgató. Valószínűleg az új látványosság Hamad bin Isa Al Khalifa királynak is kedvére való lehet, hiszen ha alattvalói megismerkednek a digitális technológia eme innovatív példájával, ha belemerülhetnek a virtuális valóságba és ott csudásabbnál csudásabb élményeket élhetnek át, talán nem jut majd eszükbe ismét a hatalom ellen lázadozni, mint tették azt 2011-ben.