A Lufthansa és a Turkish Airlines által birtokolt SunExpress elindított egy megrögzött turistáknak szóló kincsvadász játékot Isztambulban. A “crack the code” szlogennel futó kampány keretében QR-kódos plakátokat helyeztek ki városszerte kávézókban, éttermekben, és emléktárgyakat árusító boltokban. A városi felfedezőtúrára ösztönző játék 6-féle QR-kódot tartalmaz, melynek mindegyike 1 betűt rejt - ezekből áll össze az a 6 betűs szó, amivel benevezhetünk a végső nyereményjátékra. A győztes jutalma nem éppen elhanyagolható: két repülőjegy, két éjszaka egy négy csillagos hotelben, és egy helikopteres városnéző túra.
A QR-kódokat egyébként okosan helyezték ki: mindegyik betű két különböző helyen is megszerezhető, ezek főleg a város két központi magja és látványosságai körül keresendőek.
Egyébként az ehhez hasonló turisztikai kísérletek nem ritkák, a londoni olimiát is sikeresen (leolvasások alapján) dobták fel egy QR-kódos játékkal, amihez alkalmazás is készült. A ScanLife által készített, mindenre kiterjedő app önmagában is helytálló volt, de a prospektusokra, falakra, bejáratokra kihelyzett 50 QR-kód sajátos, lokális színezetet adott a szoftver-élménynek.
Az ilyen kampányok ha nem csak a történelmi séta és ismeretterjesztés célját szolgálják, jól használhatóak a szórakozóhelyek, és a kevésbé ismert látványosságok bevonására a turisztikai ökoszisztémába, ahogyan azt például Portugál Turisztikai Hivatal tette.