Már Magyarországon is felbukkantak az un. smart screen-ek, a plázák elengedhetetlen kellékei, de az USA-ban már komoly verseny és innováció zajlik ezen a piacon. Ezeken az “okos” kijelzőkön jellemzően térképek, interaktív- és videóreklámok, gyermekjátékok futnak, az érintőkijelzős vezérlést pedig akár egy hat éves is el tudja sajátítani egy egész perc alatt. Most még ennél is egyszerűbb lesz használni ezeket a smart screen-eket, ugyanis az Adspacenetworks úgy döntött, NFC technológiával látja el a kijelzőket
Az egyébként piacvezető cég a Blue Bite-al karöltve valósítja meg a projektet, aminek célja természetesen az, hogy miközben a felhasználók kényelmesen, egyetlen érintéssel cserélhetnek adatot, a márkák is ugyanilyen könnyedén juttathassák el üzeneteiket a fogyasztókhoz. A hálózat nagy részét (140 plázát) érintő beruházás persze a módszeres marketingen túl hasznos célokat is szolgál: a plázázók íly módon zenéhez, e-bookhoz, kuponokhoz és ingyenes alkalmazásokhoz is hozzájuthatnak lokálisan. Akinek pedig nincs NFC-s telefonja, használhatja a kihelyezett QR-kódokat.
Ebből a szemléletből idehaza eddig nem sok jutott, bár nálunk is digitalizálódnak a plázák gasztronómiai gerincének nevezhető gyorséttermek.
A Burger King rendszeres kuponjait most már a plakátokra nyomott méretes QR-kódokon keresztül is elérhetjük, és az adott napi kedvezményünket akár telefonról is bemutathatjuk. Mindkét ötlet kényelmes, de a QR-kódban megadott weboldal még mindig nem mobiloptimalizált, ami lassan kezd elfogadhatatlan lenni.
A McDonald’s sem maradhat ki a pontkód hullámból, ők lecserélik világszinten az ételek csomagolását, hogy azok “okosabbak legyenek”. Kevin Newell, a cég márkaigazgatója szerint “vásárlóink kívánalma, hogy többet akarnak megtudni az élelmiszerekről és azok összetevőiről, ezért mi lehetővé tesszük, hogy ezek az információk egyszerűen legyenek elérhetők.” A csomagolásokra QR-kódokat nyomtatnak, amiken keresztül 18 nyelven érhetünk el termékinformációkat a származási helyre, összetételre, táplálkozásra vonatkozóan, illetve érdekes márkatörténetekkel is szeretnék szórakoztatni a fogyasztókat. A pletykák szerint a csomagolás még tavasszal megérkezik Magyarországra is.