virtuális  marketing        qr-kód          3D   esemény      interaktív     google           mobil fizetés             Alt-minds          trend     applikáció     film        k+f   kickstarter         szabadalom    foursquare   fordítás       geofencing   hazai  kinect microsoft ipad
android     tablet  facebook      turizmus      Google glass   NFC chip              gaming       iOS   AR browser    szemüveg   Blackberry     SDK  Wikitude          transzmédia   objektum-felismerés    haptika  startup            gondolatébresztő  CES   okoskönyv       DARPA      hadviselés 

Új, hekkelhető SDK jelent meg a Microsoft Kinect-hez

2013/03/23

- TamasSzabo

A szoftveróriás teljesen ingyenesen elérhető vadiúj Kinect for Windows szoftverfejlesztői készletet adott a techiek kezébe, amellyel az amúgy játékos körökben már jól ismert, eszközt fantáziadús, új funkciókkal ruházhatják fel.

Bob Heddle, a Kinect for Windows vezetője mutatta be az új termékeket az Engadget Expand konferencián Fusion és Interactions néven. Már a demó is igen impresszívre sikeredett, de egyértelműen érzékelhető volt, hogy a főszerep itt azoké a szárnyaló fantáziájú magánzóké lesz, akik legnagyobb öröme, ha a dolgokat az eredeti rendeltetésüktől valami hajmeresztően eltérő, új területen való használatra alakíthatják át.

– Ezeket az “szerszámokat”  fejlesztők kezébe szánjuk, hogy alkalmazásaikban hasznos funkciókat láthassanak el. Olyan, alapvető technológia ez, amely értő kezekben alakul a felhasználóknak szóló termékké – mondta Heddle.

microsoft_kinect_3d_scan.jpeg

A Fusion funkcióit tekintve úgy használja Kinectet, hogy az valós időben szkenneli a tárgyakat és 3D modelleket képez róluk a virtuális térben. A demó kedvéért Tim White programigazgató szépen beszkennelte az Engadget főszerkesztőjét egy Windows Kinecttel, miközben a képernyőn szép lassan feltűnt a modell. A valós idejű szkennelésnek az az előnye is megvan, hogy ha valamiről még nem sikerült kellő mennyiségű adatot magához vennie az eszköznek, az meglátszik, így az adott rész felett újra elpásztázhatunk a Kinecttel. A Fusion a beszkennelt objektumokat később mozgás közben és eredeti helyzetükből teljesen másfelé mozdítva is felismeri és egységként kezeli. Miután elkészültünk egy tárgy, vagy mondjuk egy személy virtuális térbe manifesztálásával, a modellt akár exportálhatjuk is egy .stl vagy .obj kiterjesztésű fájlba.

White elmondása szerint egyébként az obejktumok apró építőkockákból állnak – minél kisebb egy teljes objektum, annál kisebb méretűek és finomabbak az alkotóelemek is, vagyis annál pontosabb és valósághűbb lehet az elkészült modell. Microsoft oldalról azt várják a Fusiontól, hogy majd boltokban fog feltűnni, ahol a vásárlók magukat fogják bescannelni és így próbálják majd magukra a ruhadarabokat, ám ahhoz, hogy ez realizálódjon, kellenek azok a fejlesztők, akik munkaórákat tesznek a megvalósításba.

Nem maradnak támogatás nélkül azok a fejlesztők, akik a Fusion adta lehetőségeket szeretnék minél magasabb szinten kipróbálni. A Microsoft egy Interactions névre hallgató mozgásérzékeny interfészt is mellékeltek. Ennek segítségével a felhasználó megfoghatja, mozgathatja az objektumokat, scrollozhat és más műveleteket végezhet velük. Heddle elmondása szerint az interfész meghagyja az érintésverzérlést is, ahol van létjogosultsága, ám sokkal jobb élményt nyújt, hogy a júzer nincs a géphez kötve, attól viszonylagosan eltávolodva is használhatja majd a Fusiont.

Heddle és White is komoly várakozással tekintenek a külsős fejlesztések elébe, ahogy mondják: “Rengeteg kreativitással és innovációval találkoztunk, pedig még csak most tettük elérhetővé az SDK-t. A legérdkesebb ötletnek talán köze lesz a 3D nyomtatókhoz, vagy valami olyan területet érint majd, amire még csak nem is gondoltunk.”


A bejegyzés trackback címe:

https://layer11.blog.hu/api/trackback/id/tr715164567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása