Mára jellemző trenddé vált, hogy az alternatív valóságjáték műfaja (ARG) a marketing egyik szokatlan eszközévé vált, amire általában akkor kerül sor, ha az adott projekthez összelobbizott marketing büdzsé elég magas. Ez már önmagában leszűkíti a lehetőségeket, hiszen ilyen mértékű pénzszórási lehetőséggel csak kevés produktum büszkélkedhet. Ilyenek például a Hollywood-i mozifilmek, és az exkluzív videójátékok; mindkét területen készültek az utóbbi években valóságjátékok, amiket a hangulat fokozására, a fogyasztók aktivizálására és a várakozások fokozására használnak.
Utóbbira egy példa a közelmúltból az Assasin’s Creed 3 QR-kódos fejtörője, amit tavaly ősszel fejtettek meg a szemfüles rajongók. A reklám kampány részeként kiadott egyik kép volt a játék indítója; a 32 karakterből álló fájlnév az MD5 kódolás szerint lett generálva, ezt visszafejtve jutottak el a következő üzenethez: “keresd máshol”. A máshol a kép nagyításával feltárt kis QR-kód volt, amit a plakát egy szegletén helyeztek el; innen juthattak el a játékosok a következő fejtörőkhöz. A játék végén némi háttértörténet, egy színpadias idézet, és egy videó fogadta a rejtvény megfejtőit.
Könnyen elképzelhető, hogy a hamarosan megjelenő Ubisoft produkcióhoz, a közeli jövőben játszódó Watch Dogs-hoz is készül ARG. A fenti videót az scxqdm nevű felhasználó töltötte fel youtube-ra, és a munka minőségét, valamint a user frissességét elnézve nehéz elképzelni, hogy rajongói anyagról van szó. Sokkal inkább tűnik egy hivatalos trailernek, ráadásul a leíró mezőbe hányt megfejthetetlen karakterhalmaz is arra utal, hogy a sci-fi hacker-akció játékot egy marketingszagú valóságjátékkal akarják felturbózni.
A játék célközönségét elnézve, ha elég gyorsan terjed a vírus, akár még sikerülhet is.