A Google PR gépezetének egyre nagyobb kihívással kell szembe néznie, ha a Google Glass-ról van szó. Ahogy sorra napvilágot látnak a különböző bemutató videók és specifikációk, úgy kerülnek egyre inkább a középpontba a biztonsági és adatvédelmi kérdések, ami egyébként is jellemző a mamutvállalatot körüllengő hangulatra.
Egy bár Seattle-ben (the 5 Point) a vendéglátóirparban elsőként tiltja be a fogyasztók számára még meg sem jelent eszköz használatát. Egy ilyen nyilatkozat nyilván marketingnek sem utolsó a hely számára, és ahogyan várható volt, a hír futótűzként terjedt el először a közösségi, majd a mainstream techmédiában. A bár tulajdonosa, Dave Meinert a következőképpen fogalmazott az esettel kapcsolatban – “Egyfelől ez egy vicc, amivel fel akartuk dobni a Facebook rajongóinkat, másfelől viszont teljesen komoly, mert nem akarjuk, hogy emberek másokat fotózzanak, vagy filmezzenek a hozzájárulásuk nélkül. A bár egy privát hely."
Meinert szerint mivel Seattle egy technológiailag fejlett város, egészen biztos benne, hogy amint megjelenik a Glass, az emberek megveszik és hordani fogják – “ami rendben is van. De nem a bárban ” – tette hozzá.
Még ugyanebben a hónapban érte a második roham a Google okosszemüvegét, Nyugat-Virginia vezetése úgy döntött, kitiltják az utakról az összes fejen hordható kijelzőt (HMD - Head mounted display), beleértve a Glass-t is. Ez a törvény szoros összefüggésben áll a mobilozás tiltásával is, ám bármennyire is nyújt szabad kezet az eszköz használata, túlságosan elvonhatja a figyelmet a vezetéstől. Bár a feltételezés igen gyenge lábakon áll, hiszen a navigáció vagy az okostelefon hangvezérléses használata legalább ilyen mértékben zavaró tényező lehet, a törvényhozók hajthatatlanok.
A Google szóvivője elegánsan csak így nyilatkozott az esetről: “A Glass nagyon korai periódusában járunk és arra számítunk, hogy a többi, új technológiával egyetemben – mint az okostelefonok esetében –, idővel ki fognak alakulni a szokások és társadalmi normák.”