Eddig az Ingress-en kívül egyetlen más játékkal sem foglalkoztunk, most eljött az ideje, hogy bemutassunk párat, hisz a Niantic Project nem az egyetlen a területen. Az augmented reality játékok – szinte nem is létező – piaca annyira gyenge és kiforratlan, hogy felüdülés benne valami eredetit találni, ami ha csak kezdetlegesen is, de jól prezentálja a technológiát.
Warp Runner
A logikai játékok egészen furcsa árnyalatát kelti életre a Warp runner, ami tavaly ősszel került be a két legnagyobb mobil oprendszer áruházába. Az utóbbi egy-két évben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Unity3D fejlesztői környezetben elkészített játékban kis digitális hősünk fogságba esett a valóságban, ahonnan csak mi segíthetünk neki kijutni. A szabadulás kulcsát mindig ugyanazon feladat jelenti: jussunk el a teleporthoz, amit különböző akadályok határolnak. Karakterünknek egyetlen képessége van: meg tudja változtatni a talaj szerkezetét, ezáltal megemelni vagy süllyeszteni azt. Minden feladvány megoldható “csupán” annyival, hogy a teret rendezzük magunk körül - ami eleinte egyszerű feladatnak tűnik, ám ahogyan az lenni szokott, egyre többet fogunk gondolkodni.
A játék kiterjesztése nagyon pofásra sikerült; a hivatalos markert csak ki kell nyomtatni, és az alkalmazás pillanatok alatt felismeri, majd létrehozza belőle a négyzethálós játékteret. Az a megoldás, ahogyan a háttér megjelenése a talaj süllyesztésével vagy emelésével együtt deformálódik, különösen tetszett – ez az aprócska illúzió és a markerből létrehozott játéktér az egyetlen ugyanis, ami a kiterjesztett valóság hatását kelti. Ha ez nem volna, akár egy szimpla webes játék is lehetne.
Marker letöltés: Itt
App letöltés: android / iOS
Hoops AR. A második befutónk egyszerű, mint egy faék, ám jó példával szolgál, hogy miként lehet kiemelkedni az átlag AR appok közül: kell egy ötletes kapcsolódási pont a valósághoz, és stílus. Történt ugyanis két éve, hogy egy szimpla NBA mérkőzésen a látogatók nem hétköznapi jegyet kaptak, hanem félig-meddig virtuálisat. A Hoops AR alkalmazás segítségével ha a nézők beolvasták a jegyet, az egy virtuális kosárpályává változott, amiben egy figurával kell kosárra dobálni. Amolyan japán hack’n’slash stílusban pörgethetjük a kombókat, hogy aztán még további bónuszokat vadásszunk - igazi időgyilkos két félidő közt a nézőtéren, vagy a büfében.
A grafika egyszerű és kíválóan megmunkált, össze-vissza lehet forgatni a virtuális kosárpályát, mindenhogy működik, és a jó optimalizálásnak köszönhetően gyengébb telefonokon is elfogadhatóan fut.